Kategorier
Kundservice
Anmälan nyhetsbrev

PERSONUPPGIFTER & COOKIES

Dina kontakt/personuppgifter hanteras med största sekretess och säljs inte vidare till tredje part. 

I Textalk Webshop (denna e-handelsplattform) används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.


SÅ HANDLAR DU 

När du hittat något som du vill köpa så klickar du på "Köp" eller "Lägg i varukorg" då hamnar din vara i varukorgen, fortsätt handla tills du är nöjd. Om du vill ändra på något i din varukorg så klickar du på "Ändra" uppe i högra hörnet vid varukorgen. När du är klar klickar du på "Till kassan" som också ligger uppe vid varukorgen i högra hörnet. I kassan kontrollerar du först att din beställning är korrekt och väljer leveransmetod och betalningsmetod. Läs igenom våra köpvillkor och acceptera dem. Med betalningsmetoden "Klarna Checkout" så fyller du i din e-postadress och senare ditt postnummer. När du kontrollerat att dina adressuppgifter stämmer så klickar du på "Slutför köp". Nu är köpet klart och dina varor kommer inom kort hem till dig. Var noga med att lämna rätt mobilnummer och mailadress då DB Schenker Privpak skickar ut sina aviseringar via mobil eller mail.


BETALNING 

Hos Målerås Glasbruk handlar du tryggt och säkert med Klarna. Aktuella betalningsalternativ genom Klarna Checkout är:

- Kortbetalning
- Direktbetalning via internetbank
- Klarna Faktura
- Klarna Delbetalning
- Klarna Konto

Det finns information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Med Klarna har du alltid minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning.
 Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår butik och med Klarna. 

Faktura: 
Med Klarna beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. När du väljer betalningsalternativet Klarna Faktura så har du 14 dagar på dig att betala. Fakturan skickas till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. När du fått fakturan i din mailbox kan du själv välja om du vill skriva ut en papperskopia eller inte. 
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Faktura: https://klarna.com/sv/kundservice

Konto:
Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28 och den 30. Klarna Konto har ingen fast delbetalningsplan och ingen uppläggningsavgift.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Konto: https://klarna.com/sv/kundservice 

Delbetalning:
Med Klarna Konto kan du även delbetala köp på 3,6,12,24 eller 36 månader. Villkoren varierar beroende på vilket delbetalningsalternativ du väljer. Klarna Delbetalning är bra för dig som gör lite större köp. 
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Konto: https://klarna.com/sv/kundservice 

Kampanj:
I Klarna Konto ingår även Klarnas kampanjer (t.ex. "Här kommer sommaren!
Köp nu, betala i augusti."). Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och betalar sedan hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt. Alla kampanjer är helt räntefria och den enda kostnad som tillkommer vid detta alternativ är en avgift om 29,00 SEK.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Kampanj: https://klarna.com/sv/kundservice

Klarna Sommarkampanj - Handla nu, betala i augusti:

Nu kan du göra sommarens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av augusti! Med Klarnas sommarkampanj handlar du under maj, juni och juli månad och betalar först i slutet av augusti till 0% ränta.
En uppläggningsavgift på 29 kr/köptillfälle tillkommer.
Effektivränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 4 månader är 1,75%. Din totalkostnad blir 5029 kr. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tor: 08.30–20.00
Fredag: stängt
Lördag: stängt
Söndag: 10.00–17.00


Direktbetalning via bank:
Med direktbetalning betalar du tryggt och säkert via Klarna och med inloggningen till din bank.

Kort:
För kortbetalning gäller din banks villkor.


Rabattkoder:
Eventuella rabattkoder gäller en begränsad och angiven tidsperiod och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Rabattkoder gäller inte på vårt konstglas (unika eller limiterade produkter).


FRAKT

Hämta dina varor själv: 
Frakt 0 SEK
Om du väljer att hämta dina varor själv på Mats Jonasson Concept Store, Västerlånggatan 23 i Gamla Stan, Stockholm eller i Kristallshopen, Målerås så tillkommer ingen fraktavgift. Skicka ett mejl till webshop@matsjonasson.com eller ring 0481-31401 för att bestämma dag och tid för att hämta dina varor. 

Varor skickade till ditt paketombud: 
Frakt 49 SEK
Fri frakt vid beställningar över 500 SEK


LEVERANS

Vi behandlar normalt din order inom 48 h från att du lagt din beställning och fram tills dess att varan/varorna lämnar vårt lager. Vi levererar normalt ditt paket inom 2-5 dagar. Ditt paket skickas antingen med DB Schenker Privpak eller Posten (gäller endast smycken och miniatyrblock). Här hittar du ditt paketeombud: http://www.schenkerprivpak.se/log-pr-se/start/sokpaketombud.html

Vid outlösta paket som går i retur förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 400 SEK för returfrakt och administrativa kostnader. Vi levererar normalt bara inom Sveriges gränser.

SMS-avisering:
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer. Schenker aviserar våra kunder genom att skicka ett sms. Om du är inloggad kund kan du se när ditt paket är skickat.

Spåra gods:
Här spårar du paket skickade med Schenker:
http://www.schenkerprivpak.se/log-pr-se/start/sokpaket.html



OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt korrekt mobilnummer. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. 
 

ORDERBEKRÄFTELSE

I samband med ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse ut. Om du upptäcker något som inte stämmer vänligen kontakta oss så snart som möjligt på webshop@matsjonasson.com så vi kan rätta till felet innan ditt paket skickas. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen. Kontrollera noga att du anger rätt e-postadress i kassan. Kontakta kundtjänst om du inte får din automatiska orderbekräftelse.


ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt i 14 dagar efter att du mottagit dina varor, du får öppna förpackning och titta på varan, men den skall sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och i en hel originalförpackning för full ersättning. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte.

Om varan eller förpackningen inte är i oförändrat skick har du fortfarande rätt att returnera varan men med följd att det kommer göras ett prisavdrag för värdeminskningen. Du behöver fylla i en ångerblankett som du skickar till oss via mail/post/fax. Här laddar du ner blanketten.



RETUR

 

Returportot för varan betalas av kunden. Hör alltid av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress. Vill du så kan vi sända dig en retursedel då debiteras fraktavgiften på din order.

Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Returen måste vara skickad senast 14 dagar efter att du informerat oss om returen. Återbetalning av returen sker inom 14 dagar efter att du informerat oss om returen förutsatt att vi mottagit din sändning.

 

 

REKLAMATIONER
 
Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godsets och förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.

Om godset är skadat när du hämtar ut det
Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.


Om du upptäcker skadad vara när du öppnat ditt paket 
Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.
Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation bör du kontakta oss via mail på webshop@matsjonasson.com, ange "Reklamation" i ämnesraden.

Skadereglering
Det är alltid du som kund som ska kunna framställa att varan är skadad. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till oss:

  • Skadeanmälan med tydlig skadebeskrivning och foton.
  • Fraktsedelsnummer.
  • Faktura eller följesedelsnummer.
  • Eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.


HAR DU NÅGRA FRÅGOR KONTAKTA OSS

Målerås Glasbruk AB
Industrigatan 20
380 42 Målerås
Tel. 0481-31401
E-mail: webshop@matsjonasson.com
Org. nr: 556203 0790

Öppettider Webshop/Fabriksbutik
Vardag 10-18
Lördag 10-16
Söndag 11-16


 
ÖPPETTIDER FABRIKSSHOP Vardagar 10-18, lördag 10-16, söndag 11-16